למה צריך כתר זמני ובאילו מקרים הוא שימושי?

ככל שגילנו עולה, כך השיניים שלנו עוברות תהליך הקרוי "בלאי", שהוא תהליך טבעי שמשמעותו נזק לשיניים. כאשר הנזק מגיע לפירוק של השן, הסרת חלק ניכר מהשן עשוי להיות הפיתרון היחיד. כדי לשחזר את השן הטבעית, אנחנו משתמשים בכתרים – ואם הגעתם למאמר זה, בוודאי יצא לכם לצבור רקע מינימלי על הנושא.

המטרה של כתרים, באופן כללי היא לספק אפשרות טיפול נפוצה שהראתה התקדמות משמעותית בשנים האחרונות, ומספקת למטופלים יותר אפשרויות בחירה בין תחליפים לשיניים שגם נראים אסתטיים וגם מחזיקים לאורך זמן – זהו למעשה האתגר הגדול בכל עולם רפואת השיניים.תהליך הכנת והדבקת הכתר בהתאמה אישית הוא מורכב ולא קצר, ולכן פעמים רבות משתמשים באופן זמני בכתרים זמניים – במאמר הבא נסביר מהי המטרה של כתר זמני, קצת על התהליך, ובאילו מקרים הוא שימושי.

תהליך הדבקה של כתר דנטלי

השלב הראשון בתהליך ההדבקה של כתרים דנטליים מתחיל מבדיקה של השיניים שלכם – רופא/ת השיניים שלכם יבדוק האם כתרים הם אכן הדבר הנכון עבורכם, והאם קיימים פתרונות תחליפיים טובים יותר במצב שלכם, שאינם מצריכים כניסה להליך רפואי ארוך יחסית ושניתן לקצר אותו. אם אכן ביצעתם את הבדיקה וגיליתם שההמלצה הטובה ביותר עבורכם היא ביצוע של כתר דנטלי, השלב הבא יהיה הכנת השן או השיניים הזקוקות לשיקום.

בשלב הבא יוצרים את הכתר בהתאמה אישית – כתר התואם את צורתן וגודלן של השיניים הטבעיות שלכם. סוג החומר המשמש לכתר שלכם יהיה תלוי במיקום השן ובהעדפה האישית שלכם. חומרים נפוצים המשתמשים לייצור כתרים הם: חרסינה, חרסינה על בסיס מתכת, זירקוניה, אי מקס ועוד. כאשר הכתר מוכן, ניגשים לשלב ההדבקה – שם הכתר יודבק סופית בתוך הפה שלכם בצורה נוחה. אנחנו יודעים שהתהליך לעיתים עשוי להיראות מרתיע, אך בסופו של דבר חשוב לזכור את התועלת האדירה שיש לכתרים כאלה – הם למעשה מספקים לכם את הביטחון לחייך ולאכול בנוחות, עם פיתרון עמיד וזמין לאורך זמן.

מהו כתר לשן?

כתר דנטלי לשן הוא חומר אשר נועד לדמות שן בהתאמה אישית המונח במקום או כהשלמה לשן פגומה או מוחלשת כדי לשחזר את צורתה, גודלה, חוזקה ותפקודה. הכתר מכסה לחלוטין את החלק הנראה של השן מעל קו החניכיים, והוא עשוי בדרך כלל מחומרים כגון חרסינה, חרסינה על בסיס מתכת, זירקוניה, אי מקס ועוד. כתרים דנטליים יכולים לשמש לטיפול במגוון בעיות שיניים, כולל עששת, שיניים סדוקות או סדוקות, סתימות גדולות, שיניים מעוותות או דהויות, ולתמוך בגשרים דנטליים או לכסות שתלים. צריך לזכור שבסופו של דבר הכתרים נועדו על מנת לחקות את המראה של שיניים טבעיות וניתן להתאים אותם בצבע כדי להשתלב בצורה חלקה עם השיניים שמסביב.

מהו כתר זמני?

כתרים זמניים הם מרכיב חיוני בטיפולי שיניים שמטרתם הינה שיקום של שיניים פגועות. למרות שהם עשויים שלא להיות עמידים או עמידים לאורך זמן כמו כתרים קבועים, כתרים זמניים מספקים תפקיד חשוב ביותר – שחזור המראה והתפקוד הרגיל של השיניים לאורך הטיפול. כתרים זמניים מותקנים לפרק זמן מוגבל, וכמו כן הם תפקידם הוא לייבא אינדיקציה החיונית לתוצאה הסופית של הכתר הקבוע. למרות שהם זמניים ויחסית לכתרים הקבועים הם חלשים – חשוב לזכור שכתרים זמניים יכולי לעשות הבדל משמעותי באיכות החיים של המטופל על ידי שחזור המראה, התפקוד והחוזק של השיניים.

למה כתר זמני?

כתרים זמניים הם חלק חשוב בתהליך הכתר הדנטלי, שכן הם ממלאים תפקיד קריטי בהגנה של פני השן והכנתה לכתר הקבוע. תהליך יצירת כתר קבוע לוקח זמן ודורש תשומת לב קפדנית לפרטים כדי להבטיח התאמה מושלמת למטופל. מצבים בהם רופא השיניים עשוי לבחור להתקין עבור המטופל כתר זמני עשויים להיות, למשל, אם השן חלשה או פגיעה לנזק נוסף – ניתן להגן עליה באמצעות כתר זמני ולשמור עליה מפני פגיעות עד שניתן יהיה להתקין את הכתר הקבוע כראוי.

מקרה נוסף שכתרים זמניים משמשים בו הוא בהליכי השתלת שיניים, בהם השן הטבעית של המטופל נעקרה ויש צורך ליצור שן חדשה באופן זמני. במקרים כאלה למשל, ניתן להשתמש בכתר זמני בתור פיתרון זמני עד ליצירת הכתר הקבוע והדבקתו אצל המטופל.

חשוב לזכור

הכתר הזמני יוחלף בסופו של דבר בכתר קבוע. לכן, חשוב מאוד לנהוג בחכמה עם הכתר הזמני כדי למנוע נזק או סיבוכים במהלך תהליך המעבר. בנוסף, חשוב להבין שלא תמיד תחוו נוחות על ההתחלה עם כתר זמני וזה בסדר, אבל בדרך כלל אתם תסתגלו לתחושה במשך מספר ימים. חשוב לזכור כי הכתר הזמני אינו חזק כמו הכתר הקבוע, ולכן חשוב לנקוט משנה זהירות בעת האכילה כדי למנוע נזקים או לשבש את הליך הטיפול.

זקוקים לסיוע עם הדבקת כתר/טיפולי שורש? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

Likes

×

שיחת ווטסאפ

מועדון V.I.P

המועדון שיגרום לכם לחייך!

הצטרפו עוד היום למועדון ה-VIP של המרפאה ותיהנו ממגוון הטבות מיוחדות ומשתלמות:
קבלת עזרה ראשונה , בדיקה וייעוץ ללא עלות, 10% הנחה על טיפולים משלימים ו 5% הנחה על טיפולי אסתטיקת פנים.
תעודת אחריות על השתלות וכתרים דנטלים 

הצטרפו עוד היום למועדון ה-VIP של המרפאה ותיהנו ממגוון הטבות מיוחדות ומשתלמות:
קבלת עזרה ראשונה , בדיקה וייעוץ ללא עלות, 10% הנחה על טיפולים משלימים ו 5% הנחה על טיפולי אסתטיקת פנים.
תעודת אחריות על השתלות וכתרים דנטלים

לפרטים נוספים והצטרפות
צרו קשר עם המרפאה