אסתטיקה דנטלית – אילו טיפולים קיימים בתחום?

כל אחד רוצה להסתכל על עצמו במראה ולראות חיוך שהוא אוהב. תחום האסתטיקה הדנטלית מציג מגוון פתרונות לשיפור ועיצוב קו השיניים שלנו, כי מי מאיתנו לא רוצה להקרין ביטחון לכל מקום שהוא הולך אליו ולחייך בגאווה? על ידי הגעה למראה שיניים נהדר, אנחנו לא רק מגבירים את ההערכה העצמית שלנו, אלא גם משפיעים באופן חיובי על הבריאות והרווחה הכללית שלנו. טיפולים אסתטיים בתחום הדנטלי שואפים להגיע למטרה אחת: לשדרג את מראה הפה שלנו ולהגיע למראה טבעי ובריא. טיפולים אלו כוללים פתרונות למספר רב של בעיות שיניים כגון שן שחוקה, שן לא מיושרת, שינוי צבע ועוד. בניגוד למה שרוב האנשים חושבים, כיום מוצעים מגוון פתרונות יעילים לבעיות אלה.

הלבנת שיניים

הלבנת שיניים היא הליך שיניים קוסמטי שמטרתו לשפר את מראה החיוך שלכם על ידי הסרת כתמים על פני השטח והבהרת צבע השיניים. הליך ההלבנה כרוך בשימוש בחומרי הלבנה מיוחדים, ותוכלו להלבין את השיניים בצורה ביתית או מקצועית.

בצורה הביתית – ניתן לקנות ערכות שונות להלבנה ברשתות הפארם המכילות חומרים להלבנה אשר בדרך כלל מגרגרים בפה במשך תקופת זמן ממושכת, עד להשגת רמת הלובן הרצויה. הליכי הלבנת השיניים במרפאה הם בדרך כלל מורכבים יותר, וכך גם האפקט שלהם – לרוב הוא נמשך זמן רב יותר. בעוד הלבנת שיניים נחשבת בדרך כלל בטוחה ויעילה, ישנם מספר סיכונים הקשורים להליך שיש לקחת בחשבון (במיוחד אם מבצעים זאת בצורה ביתית וללא פיקוח מקצועי) – סיכונים הקשורים למשל לרגישות לטמפרטורות חמות או קרות, גירוי חניכיים ועוד. מומלץ להתייעץ עם רופא השיניים לפני תחילת תהליך ההלבנה.

ציפוי שיניים

ציפוי שיניים, הידוע גם בשם למינציה, הוא הליך דנטלי קוסמטי הכולל מריחת שכבה מלאכותית על פני השטח של השן לצרכי שיקום ותיקון פגמים בשיניים, כגון סתימות, סדקים, שינויי צבע ורווחים למיניהם. הם יועילו לכם מאוד גם אם אתם מעוניינים לשפר את מראה השיניים, בהיבט שינוי הצורה, הגודל, או צבע השיניים.

קיימים סוגים שונים של ציפויי שיניים, כאשר ציפויי חרסינה וציפויים מרוכבים הם הנפוצים ביותר. ציפויי חרסינה הם יריעות דקיקות של חרסינה המודבקות לחזיתות השיניים. שיטה זו מספקת חיוך הרמוני, טבעי וחלק. ציפויי חרסינה הם אידיאליים לשיקום ותיקון פגמים בשיניים, למשל במקרים של שיניים שצבען השתנה, שיניים שבורות ושיניים עם נטייה סיבובית.

מה היתרון של ציפויי חרסינה על פני אחרים?

ציפויי חרסינה מציעים מספר יתרונות על פני סוגים אחרים של ציפויי שיניים. הם מספקים שדרוג חיוך בהתאמה אישית תוך 2-3 מפגשים, והטיפול פשוט ומהיר. ציפויי חרסינה גם אינם משנים את צבעם מעישון, קפה או חומרים אחרים שעלולים להכתים את השיניים. עם זאת, החיסרון העיקרי של ציפויי חרסינה הוא עלותם הגבוהה – וכדי להשיג תוצאה אסתטית וטבעית, לעתים קרובות יש צורך לצפות מספר שיניים ולא רק שן אחת.

ציפויים מרוכבים הם סוג נוסף של ציפוי דנטלי המשתמש בשרף סינתטי כחומר העיקרי. השימוש בציפויים מרוכבים נפוץ גם בביצוע סתימות לבנות. במהלך השנים השתפרו איכותם ועמידותם של חומרים אלו, וניתן להפיק בעזרתם פתרונות אסתטיים לשיקום ותיקון פגמים בשיניים. השחזת השיניים היא מינימלית (עד 0.3 מ"מ), ולעיתים אין צורך בהשחזה כלל.

ציפויים מרוכבים, בניגוד לציפויי חרסינה מחזיקים ביתרון אחד מרכזי והוא עלותם הנמוכה. נוסף על כך, הטיפול פשוט ומהיר, וניתן לשנות את מראה השיניים בפגישה אחת בלבד. ציפויים מרוכבים הם אופציה מצוינת לשיקום כתר, שן שבורה, סגירת רווחים ותיקון פרופורציות בשיניים. עם זאת, חשוב לדעת שציפויים מרוכבים דורשים רמת מיומנות גבוהה מרופא השיניים. ההתאמה המדויקת היא הכרחית, ולפעמים יש צורך לשלב מספר גוונים כדי להשיג את הצבע והשקיפות האידיאליים שאתם מחפשים לאמייל בשן טבעית. בנוסף, בשל העובדה שציפוי קומפוזיט סופג פיגמנטים, ייתכן שינוי בצבע הציפויים לאורך זמן וזה דבר שיש לקחת בחשבון.

סתימות

לסתימות אמנם יש יתרון בריאותי שברור לכולנו, אך בהיבט האסתטיקה – לא הרבה יודעים שלסתימות יכולה להיות גם השפעה אסתטית משמעותית על החיוך של האדם. ככל שהחומרים הדנטליים המודרניים השתפרו, יותר ויותר אנשים בוחרים בסתימות התואמות את הצבע המקורי של שיניהם. משמעות הדבר היא שהסתימות משתלבות בצורה חלקה, ומאפשרות לשיניים לשמור על מראיהן הטבעי. יתר על כן, חומרים אלה עמידים מאוד ויכולים להחזיק מעמד לאורך זמן, מה שמספק הגנה ארוכת טווח לשן.

כתרים

כתרים לשיניים הם פתרון יעיל ביותר לשיניים שסבלו מנזק או ריקבון נרחב. בדרך כלל, הם משמשים בשילוב עם טיפול שורש לכיסוי כל ההגנה הדרושה מפני חיידקים ונזק נוסף. בנוסף ליתרונות הבריאותיים, גם הכתרים הדנטליים משפיעים באופן משמעותי על מראה השיניים. כתרים במקור נועדו לחקות את המראה והתחושה של שיניים טבעיות – אז בין אם אתם מחפשים לשחזר את תפקוד השן הפגועה שלכם, מעבר להיבט הבריאותי יש כאן גם היבט אסתטי שמשפיע מאוד על הדרך שבה אתם מחייכים.

ניקוי שיניים

צחצוח השיניים לפחות פעמיים ביום הוא הפעולה הבסיסית והחיונית ביותר שכדאי לכל אדם לעשות על מנת לשמור על ניקיון השיניים. עם זאת, לא כל האנשים יודעים כיצד לצחצח נכון, ופעמים רבות נוצרים נזקים שמאוחר יותר משאירים חורים או פגמים בשיניים. לכן, אנו ממליצים לכם בחום לנקות גם באמצעות כלים אחרים, מעבר למברשת השיניים – כגון חוט דנטלי או קיסמים, מכשיר סילונית לשיניים וגם שימוש במי פה (בהמלצת רופא שיניים/שיננית בלבד!) יכולים להועיל.

קיימים גם טיפולי ניקוי שיניים מקצועיים כדי להסיר הצטברות אבנית, מה שעלול להוביל לחיידקים מזיקים ולבעיות שיניים. מומלץ לבקר אצל רופא שיניים לניקוי לפחות שלוש פעמים בשנה, או לכל הפחות פעם בחצי שנה. על ידי שמירה על הרגלי היגיינת פה טובים ופנייה לטיפול מקצועי, תוכלו להבטיח את הבריאות והיופי של שיניכם במשך שנים רבות.

מעוניינים לשפר את מראה השיניים שלכם לחיוך קורן ומלא ברק? השאירו פרטים ונחזור אליכם:

Likes

×

שיחת ווטסאפ

מועדון V.I.P

המועדון שיגרום לכם לחייך!

הצטרפו עוד היום למועדון ה-VIP של המרפאה ותיהנו ממגוון הטבות מיוחדות ומשתלמות:
קבלת עזרה ראשונה , בדיקה וייעוץ ללא עלות, 10% הנחה על טיפולים משלימים ו 5% הנחה על טיפולי אסתטיקת פנים.
תעודת אחריות על השתלות וכתרים דנטלים 

הצטרפו עוד היום למועדון ה-VIP של המרפאה ותיהנו ממגוון הטבות מיוחדות ומשתלמות:
קבלת עזרה ראשונה , בדיקה וייעוץ ללא עלות, 10% הנחה על טיפולים משלימים ו 5% הנחה על טיפולי אסתטיקת פנים.
תעודת אחריות על השתלות וכתרים דנטלים

לפרטים נוספים והצטרפות
צרו קשר עם המרפאה