איך לנקות שיניים צהובות? שיטות להלבנת שיניים מקצועית וביתית

עישון סיגריות ושתיית קפה – כמעט כולנו יודעים שאלו שני גורמים מרכזיים הגורמים לשיניים צהובות. אך איך מנקים שיניים צהובות? ומה עדיף, לנקות בשיטות הביתיות או בשיטות המקצועיות? המאמר הבא יעשה לכם סדר.

כולם רוצים שיניים לבנות וחלקות, להיראות אסתטיים ביומיום, להסתכל על עצמם במראה ולראות מראה אסתטי, חלק ומלא ברק – אך לעיתים קורה דווקא הדבר ההפוך.כיום אנחנו יודעים שישנן דרכים טבעיות להלבנת שיניים, שיטות ביתיות. אכילת פירות וירקות למשל, כמו תפוחים או גזר יכולים לסייע להסרת הכתמים וגם לשיפור בריאות הפה הכללית. וישנן גם שיטות שהן יותר בגדר "תרופות סבתא" כגון ערבוב סודה לשתייה עם מים והברשה על השיניים ועוד. מנגד, קיימים טיפולים מקצועיים אשר ניתנים במרפאת השיניים, ומחזיקים ביתרונות אחרים. לא כל טיפול מתאים לכל אחד, ולעיתים רק הטיפול הביתי יספיק. אז איך תדעו מה נכון לכם?

הפתרונות הקיימים כיום

למרות שקיימים היום טיפולים מקצועיים ומעולים להלבנת שיניים, רבים עדיין מעדיפים שיטות טבעיות כדי להימנע מהוצאות מיותרות. אחד הפתרונות הטבעיים שתפסו מקום נרחב בשוק להלבנת שיניים הוא למשל: סודה לשתייה. סודה ידועה ביכולתה להסיר כתמים על פני השיניים – אך חשוב לשים לב, שלא כל שנראה קוסם הוא אכן מועיל לבריאותכם. חשוב להבין: הסיבה שסודה לשתיה כל כך יעילה היא הרכבה הכימי – היא עשויה מסודיום ביקרבונט, הידוע כחומר יעיל בהסרת חלודה, כתמים מבגדים, הסרת ריחות ועוד. כך למעשה, מחזיקה הסודה לשתיה בתכונות כימיות שבין היתר, גם מסייעות "לגרד" את השן מעט ולהסיר את הכתמים על שכבתה החיצונית. אבל יש כאן גם סימן אזהרה גדול: חשוב לציין שעם תכונותיה החיוביות – ללא הכוונה מקצועית, שימוש בסודה לשתייה עלול לשרוט את אמייל השיניים ולגרום לרגישויות ובעיות שונות לאחר מכן. לכן, כדי למנוע פגיעה מיותרת והרס בלתי הפיך לאמייל השן, מומלץ להתייעץ עם גורם מקצועי לפני ביצוע כל פעולה מסוג זה.

קיימת אפשרות נוספת שהיא משיכת שמן, טכניקה שכוללת גרגור שמן בפה למשך מספר דקות כדי להסיר רעלים ולשפר את בריאות הפה. חשוב להדגיש שעל אף שאנשים מוצאים טכניקה זו כמועילה, אין לה הוכחות מדעיות חד משמעיות המצביעות על יעילותה.

מה ניתן לעשות כדי למנוע שיניים צהובות?

כדי למנוע את ההגעה לשיניים צהובות מלכתחילה, או למזער את קצב הצהבת השיניים יש מספר דברים שתוכלו לעשות החל מעכשיו:

צחצחו שיניים לאחר כל אכילה

צחצוח שיניים היא אחת הדרכים היעילות ביותר למניעת כתמים. פעולה זו תסיר את חלקיקי המזון והחיידקים שהצטברו במהלך האוכל, אשר עלולים להישאר על השיניים ולגרום לשינוי צבע. הקפידו לצחצח את שיניכם פעמיים ביום ולהשתמש בחוט דנטלי או קיסמים (בהתאמה אישית ע"י רופא או שיננית) באופן קבוע.

הימנעות מעישון וקפה

עישון, שתיית קפה או שתיית משקאות קולה (על כל סוגיהם) יכולים שניהם לגרום להכתמת שיניים. זה נכון שקשה לנו להימנע לחלוטין משתיית קפה או מעישון ובמיוחד למי שצורך את שניהם – אך ניסיון לפחות להפחית בהם עשוי לסייע מאוד במניעת צהיבות בשיניים ובמניעת עששת. כמו כן, הקפידו על תזונה בריאה ועל שתיית מים במקום משקאות ממותקים. זה מה שיבטיח שהשיניים שלכם יישמרו בריאות ולבנות.

מי חמצן וסודה לשתייה

ערבוב מי חמצן וסודה לשתייה לתוך משחה ומריחתם על השיניים גם הם יכולים לתרום לאפקט ההלבנה. עם זאת, יש להיזהר עם הכמויות, כי כפי שכבר נכתב קודם לכן במאמר – שיטה זו עשויה להיות מסוכנת אם לא נעשה בה שימוש נכון. כמו כן, ודאו שאין גרגרים במשחה שכן הם עלולים להזיק לאמייל שבשן.

האם כדאי להלבין את השיניים בצורה ביתית?

כפי שציינו, ישנן שיטות המסייעות להימנעות מהגעה לשיניים צהובות בצורה ביתית – כמו גם לטיפול בשיניים צהובות והלבנתן. יש גם שיטות נוספות המצויות במוצרים מוכנים המיועדים להלבנת שיניים שניתן לרכוש ברשתות הפארם ללא מרשם, והם מכילים בדרך כלל ריכוז של 3% עד 10% מי חמצן. במקרים מסוימים, הפתרונות הביתיים לא יספיקו וואנו נזדקק להלבנת שיניים מקצועית – כמו בהרבה דברים אחרים בחיים, ניתן לנסות "לעשות את זה בעצמכם" וזה במקרים רבים עובד, אך חשוב לציין שהשימוש באחת מהשיטות שהוזכרו, או אפילו במוצרים ביתיים שניתן לקנות ברשתות הפארם טומנת בחובה סיכונים אם לא נעשית נכון. ומעבר לכך, ישנו הבדל בעוצמה ובמשך הזמן שהלבנת השיניים נשארת.

אם אתם לא בטוחים מהו הפיתרון הנכון בשבילכם, התשובה המומלצת היא להתייעץ עם רופא השיניים שלכם לגבי המקרה הספציפי שלכם. ובכל מקרה, שמירה על הרגלים נכונים לבריאות הפה, צחצוח שיניים באופן סדיר – אלו בלבד יגדילו את הסיכויים שהשיניים שלכם יהיו לבנות יותר. הידעתם? קיימים לא מעט סוגים של מי פה הנוטים בעצמם לצבוע את השיניים בשימוש מעל שבוע-שבועיים באופן רצוף, חשוב לשים לב ולהיזהר.

שיטות להלבנת שיניים מקצועית

כשמבצעים הלבנת שיניים מקצועית, כיום קיימות מספר שיטות מקצועיות להשגת חיוך לבן ובהיר – כאשר השיטה הנפוצה ביותר שבה משתמשים ברוב המרפאות היא הלבנה חיצונית. שיטה נוספת, הלבנה פנימית, משמשת לשיניים שכבר עברו טיפול שורש.

הלבנת שיניים מקצועית תתבצע במרפאת השיניים, שם מורחים חומר מרוכז ביותר על פני השטח של השיניים ומאירים אותו בנורת הלבנה מיוחדת. האור הכחול מהנורה מאיץ את תהליך ההלבנה, ואת התוצאות ניתן להשיג תוך שעה עד שעתיים בלבד. היתרון של הלבנה במסגרת המרפאה הוא הליווי והפיקוח המקצועי על כל התהליך והמהירות שלה. במקרים מסוימים, ייתכן שיהיה צורך גם בתוסף ביתי כדי לחזק את ההלבנה של שיניים "עקשניות".

מעוניינים להשיג חיוך לבן וקורן יותר? מוזמנים להשאיר לנו פנייה במפראה של ד"ר אבי אייל ונסייע לכם לקבוע מהי השיטה המומלצת ביותר עבורכם:

Likes

×

שיחת ווטסאפ

מועדון V.I.P

המועדון שיגרום לכם לחייך!

הצטרפו עוד היום למועדון ה-VIP של המרפאה ותיהנו ממגוון הטבות מיוחדות ומשתלמות:
קבלת עזרה ראשונה , בדיקה וייעוץ ללא עלות, 10% הנחה על טיפולים משלימים ו 5% הנחה על טיפולי אסתטיקת פנים.
תעודת אחריות על השתלות וכתרים דנטלים 

הצטרפו עוד היום למועדון ה-VIP של המרפאה ותיהנו ממגוון הטבות מיוחדות ומשתלמות:
קבלת עזרה ראשונה , בדיקה וייעוץ ללא עלות, 10% הנחה על טיפולים משלימים ו 5% הנחה על טיפולי אסתטיקת פנים.
תעודת אחריות על השתלות וכתרים דנטלים

לפרטים נוספים והצטרפות
צרו קשר עם המרפאה