יישור שיניים למבוגרים: איך לעבור את העניין בלי שישימו לב?

כמו הרבה מבוגרים, יכול להיות שגם אתם גיליתם במהלך החיים שהשיניים שלכם זקוקות ליישור ואולי אף חשבתם שפספסתם את הרכבת ואת ההזדמנות לעשות זאת בגיל נעורים. ככל שהחברה שלנו יותר מתקדמת, כך אנו כבני אדם נהיים יותר מודעים למראה החיצוני ולאסתטיקה החיצונית של הפנים שלנו, וכן – גם הביקוש לטיפולים אורתודנטיים עולה לא רק בקרב נערים אלא גם בקרב מבוגרים, אלו שבגיל מאוחר מעוניינים לקבל מראה אסתטי וטוב יותר לשיניים שלהם.

כיום, שלא כמו בעבר, באמצעות טיפולים אורתודנטיים חדשים ניתן באמצעות טכניקות וטכנולוגיות מתקדמות לבצע טיפולים אורתודנטיים שלא מפריעים לנראות היומיומית, טיפולים שהם כמעט בלתי נראים, כגון קשתית שקופה, יישור פנימי או סמכי חרסינה. הדבר הוביל לזינוק בביקוש לטיפולים אורתודנטיים בקרב הקהל המבוגר, אשר בעבר נהג להירתע בשל חששות לגבי המראה בעבודה, בסביבה הקרובה או בכל מקום אחר אליו הם הולכים. כיום ניתן לבצע זאת ללא חשש.

במאמר הבא נציג מה המשמעות של יישור שיניים למבוגרים, ונדון בשיטות הנפוצות ליישור שיניים שקיימות כיום.

למה מבוגרים רבים בוחרים לדחות את יישור השיניים עוד ועוד?

ישנן מספר סיבות מדוע מבוגרים רבים עשויים לדחות את יישור השיניים למשך שנים קדימה, על אף יתרונותיו הרבים. אחת הסיבות כאמור היא החשש ממראה של פלטת מתכת על השיניים למשך תקופה ממושכת, הפוגמת במראה ומשליכה על הנראות ואצל חלק מהאנשים גם מכילה אלמנט של בושה מסוימת. מבוגרים רבים מרגישים זאת במיוחד במסגרות מקצועיות שבהן המראה הוא חשוב, והם חוששים שסמכים כאלה יגרמו להם להיראות לא בוגרים או לא מקצועיים, ושהם יישפטו או אפילו ישמשו כמושא ללעג על ידי אחרים.

סיבה נוספת היא אי הנוחות הקשורה לטיפולים אורתודנטיים סדירים. סמכים בשיניים יכולים להיות לא נוחים, במיוחד בזמן האוכל, ולכן הם דורשים התאמה ותחזוקה שוטפת. זה יכול להיות מאתגר במיוחד עבור אנשים עסוקים, שכבר יש להם לא מעט דברים להתעסק בהם ביומיום. בסופו של דבר, זה הרי עניין של סדר עדיפויות – חלק יעדיפו לתעדף היבטים אחרים בחייהם על פני יישור השיניים – וזאת על אף שהם רוצים לבצע את השינוי כבר שנים. עם זאת, עם הופעתם של טיפולים אורתודנטיים חדשים יותר וכאלה שפחות נראים לעין כגון סמכים שקופים או סמכים לשוניים, יותר ויותר מבוגרים שוקלים את הטיפול האורתודנטי כאפשרות שעשויה להיות על הפרק.

השיטות הנפוצות לביצוע יישור שיניים למבוגרים

למבוגרים המעוניינים ליישר את שיניהם עומדות מגוון אפשרויות, לרבות שיטות ישנות וחדישות כאחד. אחת האפשרויות הנפוצות היא שימוש במכשירים בצבע השן, שאותם ניתן להדביק על השיניים כדי לשמור על מראה אסתטי במהלך הטיפול. ישנן גם גישות חדשניות אחרות הכוללות טיפול באמצעות מכשור מתקדם ויישור שיניים ללא סמכים או סמכים פנימיים הנמצאים בתוך חלל הפה ולא נראים לעין כלל.

קשתית שקופה

קשתית שקופה היא חידוש די עדכני בתחום רפואת השיניים, שיטה ממוחשבת שבה כל תכנית הטיפול נמצאת במחשב. במקום השיטה הנפוצה ליישור שיניים, כאן למעשה אנחנו מדברים על קשתיות נשלפות, המעניקות למטופל מראה אסתטי במיוחד (כמעט ולא ניתן להבחין בקשתית) ונוחות מקסימלית – משום שלפני כל ארוחה מסירים את הקשתית השקופה. לטיפול זה יש יתרון משמעותי והוא משך הטיפול הקצר יחסית, העומד בדרך כלל על 6-12 חודשים. יתרון נוסף של הטיפול הוא שמירה על היגיינת הפה – כשמדובר בסמכים מתכתיים קבועים, קשה יותר לצחצח את השיניים וכתוצאה מכך היגיינת הפה אצל לא מעט מטופלים נפגעת עקב קושי בצחצוח.

יישור שיניים פנימי

לאלו שרוצים לגמרי "להיות עם ולהרגיש בלי" מוצעת אפשרות יישור השיניים הפנימי. באפשרות זו, היישור מתבצע באמצעות סמכים מתכתיים מאחורי השן במקום על גביה. בדומה לעיקרון הפעולה של הסמכים המתכתיים, שדרכם עוברים קשתות מתכת האחראיות להפעיל כוח ובאמצעות כך ליישר את השיניים – כאן השיטה פועלת כמעט באותו האופן, רק שכאן כאמור הכל מתבצע מתוך השיניים, מה שמעניק למטופל/ת את היכולת לשמור על אסתטיקה לאורך הטיפול. חשוב לציין שעלות טיפול זו גבוהה משמעותית מהשיטות האחרות משום שהטיפול מורכב יותר.

הקפדה יתרה על היגיינת הפה

חשוב להדגיש שטיפול אורתודנטי, בין אם באמצעות סמכים רגילים, סמכים שקופים או כל פיתרון אחר אינו מהווה פיתרון קסם – ולאורך כל התהליך, על מנת להצליח דרוש שיתוף פעולה מלא מצד המטופל – וזאת במיוחד כאשר מדובר על תקופה ממושכת, שיכולה להימשך עד שנתיים ויותר. חשוב להישאר ערניים לגבי ניקוי השיניים והחניכיים בזמן הרכבת הסמכים, שכן שיטות צחצוח וחוט דנטלי עשויות להיות מאתגרות יותר, מה שמוביל להצטברות של חיידקים מזיקים ופלאק שיכולים לתרום לדלקת חניכיים ועששת.

לפני תחילת כל טיפול אורתודונטי, מומלץ מאוד לקבוע בדיקה מקיפה אצל רופא שיניים כדי לוודא שהשיניים והחניכיים שלכם תקינות ולטפל בכל בעיה דנטלית שעשויה לדרוש טיפול מראש. כמו כן, חשוב לבקר אצל רופא השיניים באופן קבוע לאורך כל הטיפול האורתודונטי, רצוי שלוש עד ארבע פעמים בשנה, כדי לנטרל עששת קיימת, להסיר הצטברות אבנית ולשמור על היגיינת פה ברמה גבוהה.

זקוקים לייעוץ לגבי יישור שיניים למבוגרים? השאירו פרטים ונחזור אליכם:

Likes

×

שיחת ווטסאפ

מועדון V.I.P

המועדון שיגרום לכם לחייך!

הצטרפו עוד היום למועדון ה-VIP של המרפאה ותיהנו ממגוון הטבות מיוחדות ומשתלמות:
קבלת עזרה ראשונה , בדיקה וייעוץ ללא עלות, 10% הנחה על טיפולים משלימים ו 5% הנחה על טיפולי אסתטיקת פנים.
תעודת אחריות על השתלות וכתרים דנטלים 

הצטרפו עוד היום למועדון ה-VIP של המרפאה ותיהנו ממגוון הטבות מיוחדות ומשתלמות:
קבלת עזרה ראשונה , בדיקה וייעוץ ללא עלות, 10% הנחה על טיפולים משלימים ו 5% הנחה על טיפולי אסתטיקת פנים.
תעודת אחריות על השתלות וכתרים דנטלים

לפרטים נוספים והצטרפות
צרו קשר עם המרפאה